Forum www.mkmkalisz.fora.pl Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Co myślicie nad układem linii komunikacyjnych w Kaliszu?
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Odpowiedz do tematu    Forum www.mkmkalisz.fora.pl Strona Główna » Kaliskie Linie Autobusowe Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Co myślicie nad układem linii komunikacyjnych w Kaliszu?
Autor Wiadomość
bullos
PRO USER
PRO USER



Dołączył: 31 Maj 2008
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Men

Post Co myślicie nad układem linii komunikacyjnych w Kaliszu?
Moim skromnym zdaniem jest troszeczkę do bani. Otóż KLA wcale nie uwzględnia potrzeb komunikacyjnych miasta np. zmieniając trasy linii.
Przykłady:
- 4 linie (7 rozbijając na poszczególne nazwijmy je pod linie np.3B) jadą w kierunku H. Sawickiej a tylko jedna w stone Wojska Polskiego
- i odwrotnie w stosunku do np. przystanku Legionów/Handlowa 5 linii (7) kursuje na Wojska Polskiego i tylko jedna na H. Sawickiej
- dodatkowo miasto nie współgra w dużymi zakładami pod Kaliszem umożliwiając dojazd ich pracownikom. (przykład firma Correct w Ociążu) zatrudnia kilka set pracowników a mogą oni liczyć tylko na 19E, M lub prywaciaża - jeżdżących górnośląską, a tak niewiele trzeba wystarczy o odpowiednich godzinach przedłużyć linię 15 do Ociąża za wiadukt (autobus powinien omijać wiadukt jadąc dołem dawną trasą) od pętli w wspomnianym Ociążu.
- brak autobusów 10m i mniejszych spełniających mniejsze potrzeby przewozowe a oszczędzających na ropie np. używki z niemiec typu man NM lub nawet nowe Jelcze M081MB/I albo Kapeny (serce mi się kroi jak w niedziele w godz. popołudniowych widzę 12m autobus z dwoma pasażerami - porażka).
- poza tym autobusy typu midi mogły by obsługiwać choć jedną linie nocą której u nas brakuje.

Czekam na wasze opinie. Bullos
[/b]


Post został pochwalony 0 razy
Sob 7:10, 31 Maj 2008 Zobacz profil autora
Dawid
user
user



Dołączył: 31 Maj 2008
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Post Re: Co myślicie nad układem linii komunikacyjnych w Kaliszu?
bullos napisał:

Przykłady:
- 4 linie (7 rozbijając na poszczególne nazwijmy je pod linie np.3B) jadą w kierunku H. Sawickiej a tylko jedna w stone Wojska Polskiego
- i odwrotnie w stosunku do np. przystanku Legionów/Handlowa 5 linii (7) kursuje na Wojska Polskiego i tylko jedna na H. Sawickiej


Gdyby M i 19E zatrzymywały się na wszystkich przystankach, to problem chociaż częściowo udałoby się rozwiązać.
Poza tym większość linii jest skoncentrowana na głównych ciągach, a komunikacja w kilku miejscach kuleje (Widok, Dobrzecka, Kresowa i okolice torów).

Cytat:

- dodatkowo miasto nie współgra w dużymi zakładami pod Kaliszem umożliwiając dojazd ich pracownikom. (przykład firma Correct w Ociążu) zatrudnia kilka set pracowników a mogą oni liczyć tylko na 19E, M lub prywaciaża - jeżdżących górnośląską, a tak niewiele trzeba wystarczy o odpowiednich godzinach przedłużyć linię 15 do Ociąża za wiadukt (autobus powinien omijać wiadukt jadąc dołem dawną trasą) od pętli w wspomnianym Ociążu.


Być może potrzebna jest interwencja z Urzędu w Nowych Skalmierzycach. Patrząc na system finansowania innych linii podmiejskich podejrzewam, że 15 i 19S utrzymuje pani Budzik, a nie pasażerowie Wink

Cytat:

- brak autobusów 10m i mniejszych spełniających mniejsze potrzeby przewozowe a oszczędzających na ropie np. używki z niemiec typu man NM lub nawet nowe Jelcze M081MB/I albo Kapeny (serce mi się kroi jak w niedziele w godz. popołudniowych widzę 12m autobus z dwoma pasażerami - porażka).
- poza tym autobusy typu midi mogły by obsługiwać choć jedną linie nocą której u nas brakuje.


Niestety Miasto nie wywiera wystarczających nacisków na KLA. Ze strony Ratusza brakuje dogłębnej analizy sytuacji, a żółto-niebiescy wykorzystują to prosząc o coraz większe pieniądze, którymi odbijają sobie rosnące koszty. Rozwój sieci bez wyraźnych żądań Miasta lub bez odpowiedniej dotacji ze strony zainteresowanej Gminy (ewentualnie przedsiębiorstwa) jest u nas niewykonalny...


Pzdr
Dawid


Post został pochwalony 0 razy
Sob 9:53, 31 Maj 2008 Zobacz profil autora
AdamWalczak
Administrator
Administrator



Dołączył: 31 Maj 2008
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opatówek

Post
Ja osobiście uważam, że KLA powinno wprowadzic nastepujące zmiany:

1. Zmienic całkowicie rozkład jazdy. Mam linie od 1 do 6 i 8 potem 11 i 12 a następnie od 15 do 19.
2. Wprowdzic linię nocną. Dawniej była to chyba 10 z dworca PKP do Winiar. obecnie mogła by być np. z Hanki do Centrum
3. Zakupić od 2 do 4 atuobusów 9-10 metrowych do obsługi 8, 17 lub 16. Ewentualnie do obsługi kursów nocnych.
4. Wprowadzić linię prowadzącą przez Szlak Bursztynowy. Dokładna linię można by określić później.
5. Zwiekszyc liczbę kursów na Majków, w sobote do Zbierska.


To narazie wszystko co mi do głowy przyszło.


Post został pochwalony 1 raz
Sob 10:49, 31 Maj 2008 Zobacz profil autora
Dawid
user
user



Dołączył: 31 Maj 2008
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Post
AdamWalczak napisał:

1. Zmienic całkowicie rozkład jazdy. Mam linie od 1 do 6 i 8 potem 11 i 12 a następnie od 15 do 19.


Ze zmianami numeracji trzeba postępować bardzo ostrożnie. Czasami luki są lepsze niż tworzenie niepotrzebnego zamieszania w głowach pasażerów.

Cytat:

2. Wprowdzic linię nocną. Dawniej była to chyba 10 z dworca PKP do Winiar. obecnie mogła by być np. z Hanki do Centrum.


Jeśli Miasto nie zmusi KLA do działania, to niestety nie doczekamy się takiej linii.

Cytat:

3. Zakupić od 2 do 4 atuobusów 9-10 metrowych do obsługi 8, 17 lub 16. Ewentualnie do obsługi kursów nocnych.


To prawda, brakuje tego typu autobusów. Choć z drugiej strony wykorzystanie takich wozów może być trudne - KLA korzysta z programu, który tworzy tzw. służby wieloliniowe, a zatem dany autobus obsługuje jednego dnia kursy na kilku liniach.

Cytat:

4. Wprowadzić linię prowadzącą przez Szlak Bursztynowy. Dokładna linię można by określić później.


Pytanie tylko kto ją sfinansuje :> Warto zrobić badania, które pokażą czy rzeczywiście jest potrzeba wykorzystania tego szlaku.

Cytat:

5. Zwiekszyc liczbę kursów na Majków, w sobote do Zbierska.


Liczba kursów do Zbierska została zmniejszona na życzenie UG Stawiszyn. Niestety jednocześnie ucierpieli mieszkańcy pewnych części Kalisza...

Pzdr
Dawid


Post został pochwalony 0 razy
Sob 12:36, 31 Maj 2008 Zobacz profil autora
AdamWalczak
Administrator
Administrator



Dołączył: 31 Maj 2008
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opatówek

Post
Cytat:
Cytat:

5. Zwiekszyc liczbę kursów na Majków, w sobote do Zbierska.


Liczba kursów do Zbierska została zmniejszona na życzenie UG Stawiszyn. Niestety jednocześnie ucierpieli mieszkańcy pewnych części Kalisza...


obecnie mamy tylko linie 5B a dawniej była jeszcze 5 i 5A. 5 konczyła na petli na Godebskiego a 5A dojeżdżało tylko do Jastrzębnik.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 12:54, 31 Maj 2008 Zobacz profil autora
Dawid
user
user



Dołączył: 31 Maj 2008
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Post
AdamWalczak napisał:

obecnie mamy tylko linie 5B a dawniej była jeszcze 5 i 5A. 5 konczyła na petli na Godebskiego a 5A dojeżdżało tylko do Jastrzębnik.


Jeśli dobrze pamietam, likwidacja 5A spowodowała zwiększenie częstotliwości 5B. Ale około 2004 roku Gmina Stawiszyn stwierdziła, że wystarczy jej mniejsza częstotliwość i rozkład obcięto.

5 stała się muchowozem od momentu przetrasowania jej na ul. Dobrzecką.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 16:32, 31 Maj 2008 Zobacz profil autora
AdamWalczak
Administrator
Administrator



Dołączył: 31 Maj 2008
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opatówek

Post
A co jesli chodzi o inne linie ? Np. o 4, 8, 16 ( chociaz i tak czesto kursuje) i 17? Co według Ciebie ( i nnych tez ) KLA powinno z nimi zrobic?

Pozdrawiam adam


Post został pochwalony 0 razy
Sob 16:35, 31 Maj 2008 Zobacz profil autora
bullos
PRO USER
PRO USER



Dołączył: 31 Maj 2008
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Men

Post
I tu pojawia się wspomniana nieudolność KLA. Zapytacie dlaczego tak sądzę?. Otóż kupno 2 midibusów rozwiązałoby sprawę wymienionych linii przez Adama. Proponował bym zmianę linii 4 i wprowadzenie na stałe kursów tej linii obsługiwanej przez midibusa.
Linia zaczynała by na Wojska Polskiego (lecz lepszym rozwiązanie by było wydłużenie linii do nowego osiedla na Dobrzecu znajdującym się za Tesco, które bardzo intensywnie się rozwija-droga dojazdowa do osiedla to Marii Skłodowskiej) dalej przez rondo Kaliniec, Górnośląską, pl. Jana Pawła II, Babina, Nowy Rynek, i końcówka na Majkowskiej. Natomiast 18 z Godebskiego (zauważmy nie ma żadnego połączenia z Rogatką) skierował bym przez Górnosląską. I na koniec utworzyłbym nową linię, która aż prosi się o powstanie a łączyła by Kampus na Poznańskiej z nowo powstałym budynkiem UAM przez trasę bursztynową (czas dojazdu z Rogatki do Winiar ulegnie przyspieszeniu) na Osiedle Winiary a nawet po porozumieniu z Opatówkiem do tego miasta.


Post został pochwalony 1 raz
Sob 22:41, 31 Maj 2008 Zobacz profil autora
kaliszaninn
user
user



Dołączył: 31 Maj 2008
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Men

Post
bullos napisał:
I na koniec utworzyłbym nową linię, która aż prosi się o powstanie a łączyła by Kampus na Poznańskiej z nowo powstałym budynkiem UAM przez trasę bursztynową (czas dojazdu z Rogatki do Winiar ulegnie przyspieszeniu) na Osiedle Winiary a nawet po porozumieniu z Opatówkiem do tego miasta.


doklanie! swietna propozycja, albo mozna by tez puscic autobus od Kampusu, dalej Poznańska, Szopena, Parczewskiego, Częstochowska i potem autobus skręcałby w bursztynową i do winiar-mysle ze dobry wariant.
taka linia jest jako taka potrzeba-bo np Tyniec, Rajsków, Winiary wogole nie maja sposobu zeby dojechac do szpitala, czy na cmenarz, albo na Częstochowską.
Jestem w 100% za utworzeniem takiej linii!


Post został pochwalony 0 razy
Nie 7:43, 01 Cze 2008 Zobacz profil autora
Dawid
user
user



Dołączył: 31 Maj 2008
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Post
kaliszaninn napisał:
bullos napisał:
I na koniec utworzyłbym nową linię, która aż prosi się o powstanie a łączyła by Kampus na Poznańskiej z nowo powstałym budynkiem UAM przez trasę bursztynową (czas dojazdu z Rogatki do Winiar ulegnie przyspieszeniu) na Osiedle Winiary a nawet po porozumieniu z Opatówkiem do tego miasta.


Jestem w 100% za utworzeniem takiej linii!


Jeden z lepszych pomysłów, gdyż linia o takim przebiegu łączy większość obiektów "uniwersyteckich" Smile


Post został pochwalony 0 razy
Nie 10:47, 01 Cze 2008 Zobacz profil autora
AdamWalczak
Administrator
Administrator



Dołączył: 31 Maj 2008
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opatówek

Post
Propunje takie linie:

linia numer 20
Kampus PWSZ- Poznańska - Harcerska- Nowy Swiat - Szlak Bursztynowy - Lodzka- Winary F-ka

linia numer 21
Kampus PWSZ - Poznańska - Harcerska- Nowy Swiat - Częstochowska- Ks. Jolanty

linia numer 22
Kampus PWSZ - Poznańska - Kopernika- Chopina - Parczewskiego - ?

pozdrawiam adam w.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 10:55, 01 Cze 2008 Zobacz profil autora
pyra
user
user



Dołączył: 01 Cze 2008
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Men

Post
Kla powinno utworzyc nowe linie tym bardziej przez trase bursztynowa! Bardzo dobra mysl administratora Adama


Post został pochwalony 0 razy
Nie 22:05, 01 Cze 2008 Zobacz profil autora
nazkaa
user
user



Dołączył: 01 Cze 2008
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Men

Post
Jak pamietam prywatny przewożnik chcial utworzyć linie z Hanki Sawickiej do wyniar przez trase bursztynową ale miasto nie zgodziło się na wydanie mu pozwolenia bo tumaczyło chyba mu że to jest nie opacalne czy cos takiego


Post został pochwalony 0 razy
Śro 12:31, 11 Cze 2008 Zobacz profil autora
bullos
PRO USER
PRO USER



Dołączył: 31 Maj 2008
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Men

Post
Dlaczego nie dostał pozwolenia? Według mnie miasto (tak już wspomniał o tym Dawid) blokuje rozwój komunikacyjny naszego Kalisza. Nie patrzy na potrzeby mieszkańców z prostych przyczyn: każdy z nich wozi "tyłek" samochodem osobowym, nie interesują się wynikami badań przeprowadzanych przez KLA-dotyczą one tylko aktualnych linii, dodatkowo aby mówić o rozwoju komunikacji trzeba się na niej znać. Ciekaw jestem czy któryś z radnych bądź władz KLA są równie zagorzałymi fanami komunikacji jak my?
Poza tym Miasto jest współwłaścicielem KLA więc po co tworzyć sobie konkuręcje?
Wiadome jest że linia taka miałaby dużo pasażerów ze względu na skrucenie czasu przejazdu z Winiar na H.Sawickiej jak mniemam przez Rogatkę.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bullos dnia Czw 9:19, 12 Cze 2008, w całości zmieniany 1 raz
Czw 9:18, 12 Cze 2008 Zobacz profil autora
bartek95kalisz
user
user



Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5

Post
przydałe by sie linia Ekspresowa do Gołchowa bo Szałe jest cały czas zamkniete


Post został pochwalony 0 razy
Nie 13:00, 03 Sie 2008 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum www.mkmkalisz.fora.pl Strona Główna » Kaliskie Linie Autobusowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin